De kracht van bloggen

 Waarom zou je bloggen?

Graag nemen wij jou mee in de redenen waarom je als bedrijf met bloggen zou dienen te beginnen.

Een blog is een gepubliceerd artikel op je website waarin je waardevolle content of informatie meegeeft aan de bezoeker van jouw website.

Een belangrijke reden om te gaan bloggen is dat Google houdt van blogs. Als je regelmatig blogt, dan leeft jouw website. Gebruik je dan nog eens de juiste zoekwoorden in je blog, dan heb je veel kans dat jouw blog goed scoort in de zoekmachine. Leest iemand de blog, dan klikt hij of zij misschien wel door naar de andere pagina’s op de website. Een blog zorgt echt voor meer verkeer naar je website. Niemand weet uiteindelijk hoe het algoritme van Google werkt, maar feit is dat regelmatig bloggen werkt voor een hogere ranking in de zoekresultaten.

Ook kun je met een blog jouw expertise over het onderwerp delen. Een potentiële bezoeker zoekt constant informatie op google. Zorg dan ook dat de blog in het oog springt en dat jouw informatie prikkelend en informatief is en hierdoor wordt onthouden. Vroeg of laat keert die bezoeker terug naar je website en wie weet wordt hij dan wel klant.




Met een blog ben je ook onderscheidend ten opzichte van je collega’s of concurrenten. De blog is immers door jullie zelf geschreven, unieke content en iets wat de concurrent niet in jullie bewoordingen heeft. Met een blog hou je lezers op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen. Je kan nooit teveel informatie geven, daar hoef je echt niet bang voor te zijn.

In een blog leert de lezer jullie bedrijf ook beter kennen en je praat tegen de lezer, jouw klant of jouw mogelijke klant. Laat jezelf als organisatie dan ook zien, zoals je wilt dat de klant jullie ziet. Hierdoor bouw je vertrouwen op en gaat jouw mogelijke klant steeds meer geïnteresseerd raken in jullie bedrijf.

Een heel belangrijk onderdeel is dat een blog ook zorgt voor verkeer naar jouw website. En uiteraard kun je de blog ook delen op social media, waardoor je vanuit een andere medium de bezoeker naar jouw website krijgt. Facebook heeft in Nederland 9.6 miljoen gebruikers. Als je als bedrijf vanuit je Facebook account je blog promoot, krijg je dus vanuit het ‘sociale kanaal Facebook’ nieuwe bezoekers naar jullie website. Gebruik ook LinkedIn en Twitter om de blog te promoten.

Vergeet niet dat je met regelmaat dient te bloggen, minstens 1 keer per maand om de lezer met regelmaat terug te laten keren. Ook dient de informatie echt een meerwaarde te zijn voor de lezer én de lezer dient tot op het einde geboeid te blijven. Het is dus van belang om iemand in de organisatie verantwoordelijk te maken voor het schrijven van blogs of een externe in te zetten die hier bedreven in is. Het bloggen gaat zich echt terug verdienen en levert nieuwe klanten op, dus omzet.

Mensen gaan een blog ook echt lezen in plaats van dat ze snel door een bericht heen scrollen. Hierdoor kun je meer informatie kwijt.

Realiseer je ook dat een blog dynamisch is en je website passief. De website verandert immers niet vaak van nieuwe content en is eigenlijk meer een digitale visitekaart met productaanbod. Een blog biedt de ruimte om in te spelen op nieuwe trends en ontwikkelingen


Nieuws, updates en tips ontvangen via e-mail? Ja, graag!