Klant aan het woord: Campers Down Under

Datum: 18 juli 2023

Deze keer laten we onze klant Campers Down Under met eigenaresse Karin Kramer aan het woord.

“Onze BV heeft 4 labels: Campers Down Under, Campers Canada, Campers Amerika en Campers Europa. In totaal bieden we camperreizen aan in maar liefst 24 landen. We verzorgen uiteraard de camperhuur en desgewenst ook vliegtickets, hotels, autohuur, ferry-overtochten en excursies.

Vanaf het allereerste begin maken we gebruik van de software van 1TIS, we hebben nooit anders gewerkt. De eerste kennismaking was op een Vakantiebeurs waar we waren ter oriëntatie voor de start van ons bedrijf. 

Vanaf de start is er een zoekmodule op onze website die voor de klant zijn  specifieke reis de campers met concrete prijzen geeft. Zeker destijds was dit een unicum in Nederland. Die zoekmodule hebben we de eerste jaren als maatwerk laten bouwen door een externe partij, omdat onze wensen zó specifiek waren dat 1TIS dit niet kon bouwen. Elke wijziging of aanpassing, hoe klein ook, moest echter gebeuren door de betreffende partij met hoge kosten per uur als gevolg. 

We hadden behoefte aan meer zelfstandigheid en meer grip op onze websites, en zijn na een aantal jaar opnieuw in gesprek gegaan met 1TIS. Het allergrootste deel van ons maatwerk kon toen wél gebouwd worden. We moesten een paar wensen laten vallen, maar in ruil voor meer zelf kunnen doen en minder kosten, was de keuze toen snel gemaakt.

De samenwerking met 1TIS bevalt dan ook heel erg goed. Er wordt snel gereageerd door de servicedesk als we vragen of issues hebben. Soms is het wel lastig om een oplossing te vinden, omdat we specifiek maatwerk hebben en niet iedereen weet hoe dit destijds gebouwd is.

De grote pluspunten zijn de combinatie van een relatiebeheersysteem en de integratie met de zoekmodule op onze 4 websites. Een klant is geen nummer bij ons. We hebben voldoende mogelijkheden om een klant te zoeken op naam en dan direct de boekingen in te kunnen zien, met alle aantekeningen en historie daarbij. Dat verrast klanten aan de telefoon in positieve zin. Onze websites zijn niet gebouwd door 1TIS, maar de integratie met de zoekmodule en de achterkant werkt uitstekend.

Al onze collega's werken met het softwaresysteem: van reisadviseur tot marketing tot productmanagement. Als er (gelukkig zelden) een technische storing is en we kunnen niet in het systeem, dan valt het werk ook meteen stil. Er is dus een grote afhankelijkheid van de software. Je hebt het nodig terwijl je een klant aan de telefoon hebt, als je offertes samenstelt, als je dossiers van de klant vult, als je communiceert met de klant over de boeking, als de klant terug is van de reis etc.

Door het werken met het softwaresysteem zijn onze werkprocessen zeker efficiënter geworden. Sinds we gebruik maken van nieuwe mogelijkheden (denk bijvoorbeeld aan het automatisch vullen van dossiers met documenten door gebruik te maken van dossier elementen en actietypen), maar ik ben ervan overtuigd dat dit nog beter kan. 

We maken daarnaast veel gebruik van rapportsjablonen voor offertes, boekingsbevestigingen, facturen etc. Klanten waarderen de professionaliteit van onze klantdocumenten, wat zeker helpt om meer boekingen te scoren.

Wij raden andere bedrijven dan ook aan om een samenwerking met 1TIS aan te gaan. De combinatie van een standaardsysteem en eigen maatwerk werkt voor ons heel prettig. Je hebt voordeel van nieuwe functionaliteiten die ontwikkeld worden omdat ze voor meerdere bedrijven interessant zijn én je kunt je eigen functionaliteiten toepassen. Wat daarnaast heel belangrijk is, is dat 1TIS alleen werkt met de reisbranche en dus een 100% specialist is. 1TIS spreekt  onze taal én dat praat een stuk makkelijker’.