Klant aan het woord - Fair2Travel

Datum: 27 juli 2023

Deze keer laten we onze klant Fair2 Travel met eigenaresse Caroline de Greeff aan het woord.

‘Fair2.travel organiseert avontuurlijke, duurzame reizen over de hele wereld. Met veel aandacht voor het ontmoeten van lokale culturen en het ontdekken van natuur en wildernis.
Daarnaast voeren we het label Yared Tour & Travel als specialist voor reizen in Ethiopië. We bieden standaard rondreizen en maatwerk voor iedereen en een aantal bijzondere groepsreizen.

Wij zijn bij 1TIS gekomen allereerst door vergelijkend onderzoek op internet. 1TIS was in 2012 de partij die het best uit de verf kwam voor een totaaloplossing van website en backoffice voor een touroperator.
Vervolgens hebben we advies ingewonnen bij mensen uit de reiswereld. Na een prettig kennismakingsgesprek met Rico van Loenen zijn we met 1TIS in zee gegaan.
We zijn erg goed begeleid door Misja Roeleveld in het opzetten van onze website en het boekingssysteem. En door de jaren heen hebben we telkens goed advies gekregen voor vernieuwingen en verbeteringen aan de site en het systeem.

De samenwerking bevalt over het algemeen heel goed, zowel in het meedenken over grotere aanpassingen, als voor kleine verbeteringen. Heel prettig dat het systeem steeds meer zo is ingericht dat je veel zelf kunt doen.

Het grote pluspunt van de software is dat alles in één systeem zit. Voor zowel de sales, productmanagement als marketing en bijvoorbeeld finance. Ook kun je alles intern doorlinken aan elkaar. Zoals bijvoorbeeld website teksten voor sales. Het is echt een 'all-in-one' systeem. Het feit dat de software zich goed met de markt blijft ontwikkelen, vinden wij ook zeker belangrijk.

Wat het ons in de dagelijkse werkzaamheden oplevert, is dat we een goed overzicht hebben  in onze klanten en de statussen van klanten. Ook is het een makkelijke onderlinge communicatie tool voor alle collega’s. We werken met een wereldwijd team en kunnen via de software heel fijn samenwerken.

De software heeft zeker ons bedrijf beïnvloed want het klantenproces gaat sneller, doordat je in de hele customer journey stappen standaard kunt inrichten. Zoals de mails, boekingsbevestigingen, terugkomst etc.

Ik raad andere reisorganisaties aan om met 1TIS te gaan samenwerken, want het brengt structuur aan binnen je bedrijf en biedt de kansen om je service en presentatie te blijven verbeteren’.